Känner mig nöjd

Hej på er!
Har gått och blivit förkyld igen, eller egentligen har förkylningen aldrig riktigt försvunnit men den har börjat blivit värre igen. Snorig och eländig, men man ska väl inte klaga. Känner mig rätt pigg ändå och nu är det bara en dag kvar till påsk och då ska jag kurera mig ordentligt!
 
Just nu sitter jag och tänker på hur bra jag trivs med mitt liv. Visst är det stressigt med studierna samtidigt som jag har praktik på heltid, men jag känner inte att jag vill klaga ändå. Jag trivs jättebra på praktiken och jag känner att jag hela tiden utvecklas och blir bättre. Och även fast det är mycket med studierna så läser jag ändå intressanta och roliga kurser, större delen av tiden. Om jag inte hade utbildat mig till vad som just nu känns som mitt drömjobb så hade jag nog inte haft motivationen att fortsätta studera. Men speciellt nu under praktiken känner jag att det är värt att kämpa dem sista 1½ åren som jag har kvar av utbildningen. Sen när den är klar, då är jag redo för att ta nästa steg i mitt liv. Men just nu trivs jag bra precis där jag är.
 
Sedan är det ju påsk nu snart också! Påskhelgen kommer bli superhärlig! På fredag ska jag umgås med Johanna på dagen och sedan är det tänkt att jag och Jennifer ska ha en utekväll, eftersom både hon och jag har fyllt år! Sedan på lördag åker vi till pappa och firar påsk och på söndag åker vi till Marcus familj. Jag och Johanna tänkte också ta oss en tripp till mormor och morfar på måndag, så påskhelgen kommer bli perfekt!
 
Nu ska jag mysa ner mig i soffan med Alice och Ebba i väntan på att Marcus ska komma hem (ungefär halv elva), i hopp om att tiden ska gå fort. Sen blir det till att gå och lägga sig, för imorgon har jag långdag på praktiken och sedan städjobb på kvällen!
 
Hoppas ni får en superbra påskhelg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Pernilla Henriksson

Mitt liv med studier, djuren och familjen.

RSS 2.0