5 veckor praktik är slut

Idag var min sista dag på min praktik. Känns både skönt och tråkigt. Har trivts så himla bra där, både med barn och pedagoger. Av den anledningen kändes det jättetråkigt att det var sista dagen idag, kände mig nästan lite tårögd en stund på förmiddagen. Men det känns skönt också att vara klar med praktiken, eftersom det innebär att jag är ett steg närmare slutet på utbildningen. Längtar så himla mycket tills jag får komma ut och jobba på riktigt! Jag hoppas lite att det blir en heltidstjänst ledig på min praktikplats när jag är färdig i skolan, skulle vara så roligt att jobba där! Men det finns ju så många bra förskolor så det kommer bli bra oavsett vart jag hamnar tror jag (som den optimist jag är). Jag har praktik till våren igen och då får jag förhoppningsvis prova på att vara i förskoleklass, skulle vara roligt att få prova på det också.
 
När jag kom hem från praktiken idag vid två så kändes allt lite grått och trist. Kände mig trött och inte alls sugen på att plugga, men plugga fick jag göra ändå. Dock gick jag och lade mig med vovvarna och sov en timme, vilket var jätteskönt. Fick lite nya krafter till plugget och sedan slutade Marcus jobba så då kändes det ännu bättre. Vi åkte och tränade tillsammans och Marcus fick vara min personliga tränare idag. Kände mig riktigt pepp och jag sa att han fick bestämma vad jag skulle träna. Gick jättebra, men kände mig helt slutkörd efteråt. Lär ju ha världens träningsvärk imorgon, men det är ju också lite skönt eftersom det då känns att man tränat. Efter träningen åt vi lövbiff och pommes och sedan satte jag mig och pluggade igen. Nu känns det riktigt bra, eftersom jag är klar med mina vfu-uppgifter. Ska dock läsa igenom dem imorgon ifall jag vill ändra på något eller lägga till, sedan skickar jag in dem! Blir lördagsmys med Johanna imorgon och jag behöver inte tänka på några studier fören på måndag då den nya kursen startar, härligt!
 
Hoppas ni har haft en bra fredag och att ni får en mysig helg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Pernilla Henriksson

Mitt liv med studier, djuren och familjen.

RSS 2.0