Praktik och burbygge

Sedan jag skrev sist har jag haft praktik. Jag är nu inne på min fjärde vecka, vilket innebär att jag bara har nästa vecka kvar. Trivs jättebra på min praktik, men jag är fortfarande inte riktigt van vid heltid så jag känner mig trött nästan hela tiden. Kommer dock kännas jättetråkigt när praktiken är slut, men som tur är så får jag komma tillbaka dit och jobba några dagar i början av december.
 
Utöver praktiken så håller jag igång med träningen, tränar zumba en dag i veckan och försöker gymma minst 2 gånger till utöver det. Jag och Marcus peppar varandra och det går riktigt bra. Det är också kul att träna tillsammans.
 
Jag har också haft en del projekt för mig här hemma. Jag har köpt en gammal kökssoffa för en billig peng och gjort om den helt med hjälp av svart färg och tyg. Jag har också börjat bygga på en ny kaninbur till Robin. Har kommit rätt långt, det som är kvar nu är att regla mittgolvet och lite till inne i buren så det blir stadigt, måla, sätta galler på dörrarna och fästa dem på buren med hjälp av gångjärn. Sedan ska jag också fixa någon typ av låsning på buren, men exakt hur jag ska göra vet jag inte ännu. Det kommer bli hur bra som helst iallafall och förhoppningsvis kommer han stortrivas i den buren.
 
Tänkte egentligen bara skriva ett inlägg om dagen, men eftersom det var längesedan jag skrev skulle det bli lite konstigt. Jag ska iallafall sätta igång med plugget nu, ska skriva om mina mål och min utveckling under praktiken bland annat. Hade tänkt plugga när jag kommit hem från praktiken idag (ca. halv fyra), men det blev att jag sköt lite på det. Marcus kommer ändå inte hem fören om två timmar så hinner plugga en hel del ändå. Att jag dessutom har hunnit dona massa med kaninburen och städat idag är ju en bonus!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Pernilla Henriksson

Mitt liv med studier, djuren och familjen.

RSS 2.0