Måndag 2 februari

Förra veckan hade jag innevecka, vilket innebär att jag var i skolan i Härnsösand. Veckan var full med föreläsningar, workshops och seminarier och det var mycket att ta till sig. Inga seminarium var obligatoriska, men bra lärtillfällen som gav möjlighet till bonuspoäng i kursen. Detta resulterade i att jag sista lektionen i torsdags blev den enda som var kvar i min studiegrupp. Det kändes nervöst att gå på seminariet själv, även fast jag träffat de flesta i de andra grupperna förut. Jag genomförde det iallafall och även fast det inte gick så bra som det hade kunnat, så vågade jag iallafall att genomföra det och utvecklade min sociala nivå något. Seminariet i sig gav inte så mycket för kursen, men jag tror det beror på att alla var trötta efter en lång vecka. I fredags var vi lediga, så det var skönt att kunna ladda upp krafterna igen. Sedan tillbringade jag hela helgen med lillebror och det var supermysigt.
 
Idag ringde en pedagog från en förskola och frågade om jag kunde jobba tre dagar den här veckan. Jag ville tacka ja, eftersom det är så kul att jobba och sedan är det alltid bra att tjäna lite pengar. Men jag kände att jag behövde ha den här veckan fri från jobb så att jag kan ladda om krafterna efter inneveckan och fokusera på studierna istället. Förhoppningsvis ringer dem snart igen och har jag tur kanske jag får möjlighet att jobba någon dag nästa vecka.
 
Nu ska jag återgå till studierna, håller på att läsa om normer och normkritik nu vilket är ett spännande ämne även fast det är lite tungt att läsa litteraturen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Pernilla Henriksson

Mitt liv med studier, djuren och familjen.

RSS 2.0